CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, 23 September 2011

PERASAANKU

Entahlah tiba-tiba.... rasa nak coretkan sesuatu kat blog ni...

Hari ni Genap Umur Puteri Kesayanganku Fiffy Amilia 5 tahun 1 bulan 6 hari.. Putera Ar-Rayyan Kesayanganku  pula 1 tahun 6 bulan 7 hari... dan Bakal Baby dalam kandungan kini berusia 9 minggu 2 hari... dan dijangka akan lahir pada bulan April 2012... Insya_Allah... anak ibu akan lahir dengan sempurna dan sihat....
Sewaktu tahu yg diri ini sedang hamil... perasaan ni Happy + sedih... bukan sbb bakal adanya baby ni... Ini Kurniaan Allah s.w.t dan setiap anak yg diberikan ada rezeki masing2...

Cuma tu lah perasaan risau, takut, gementar menghadapi saat2 melahirkan... iya lah seawal pertama kali mengandung sehingga lah sekarang... Proses Melahirkan hanya melalui pembedahan....... dan ini adalah kandungan terakhir.... hehe anak cuma ada 3 orang jer abis dah banyak kali operation kan, tp syukur Alhamdulillah... ada jua zuriat..... dan oleh itu Siapa yg tak risau... entah apa lah bakal terjadi.... masa proses pembedahan tu nanti...

Apa pun aku akan selalu berdoa agar, semua akan berjalan dengan lancar... Semoga Baby yg Bakal lahir akan sihat dan sempurna.... anak2 Fiffy & Rayyan pun sihat dan baik budi pekerti... dan aku.... semoga Allah panjangkan umurku..... agar aku berpeluang untuk membesarkan anak2... dan dapat membimbing anak2 menjadi umat yg berguna..

Ya..Allah...ya Tuhan ku...
Hambamu yang hina ini... sekali lagi dengan muka yang amat malu.. memohon padamu ya Allah....
Kau Panjangkanlah umurku.... Kau Permudahkanlah Proses Melahirkan nanti..... Agar aku masih dapat membesarkan anak2ku dan dapat menjadi pendamping mereka... menjadi tempat mereka bermanja... dan agar aku dapat mencurahkan sepenuh kasih sayangku pada mereka.... agar anak2ku tidak kurang kasih sayang seorang ibu.... Insya_Allah...
Hambamu yg Hina ini.. akan berusaha dan terus berusaha untuk menjadi ibu yang terbaik buat anak2 kecil ini....

Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Mengasihani hambamu..... Makbulkan lah doa2 ku... seperti mana Engkau Makbulkan doa2ku terdahulu...

Kau berikanlah kesihatan yang baik kepada Kedua Ibu bapaku.... Kau Muliakanlah sifat2 anak2ku... Kau Berikanlah mereka akhlak yg baik.... Engkau Sihatkan lah tubuh badan anakku Fiffy dan Rayyan ya Allah.... Engkau Sihatkan lah Bayi yang ada dalam Kandunganku ya Allah... Sihatkanlah tubuh badannya.... sempurnakan akal dan fizikalnya.... dan permudahkan lah kelahirannya ya Allah...
Ya Allah... Kau berikan kan lah kesihatan yang baik kepada Suamiku ya Allah... agar iya lebih bersemangat untuk membanting tulang demi kehidupan keluargaku... Kau tetapkan lah hatinya untuk terus beramal dan mengingatiMu..dan Engkau tetapkan lah hatinya untuk terus menyimpan rasa sayang padaku dan anak2... dan Engkau kuatkan lah Imannya ya Allah...

Ya Allah.. Engkau jadikan lah aku seorang wanita/ibu yang penyayang... Lembutkanlah hatiku... dan Engkau Kuatkan lah imanku.... dan Bimbinglah aku untuk terus mengingatiMu... Bukakan pintu hatiku... bersihkan hatiku ya Allah... agar aku akan terus berada di Jalan yang benar....
Ya Allah... Panjangkan umurku ya Allah........ agar aku dapat terus menjalani hari2ku dengan penuh takwa...
Panjangkan umur Suamiku..Kedua Ibubapaku dan anak2ku.... Semoga kami hidup dalam keredahanMu... amin!!!!!!!

2 comments:

izaa johari said...

cantiknye blog nih..amin, semoga hidup sentiasa di rahmati :)

muhammad yamaluddin said...

selamat datang kedunia blog...