CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, 27 August 2012

KE BALAI POLIS.......

Wahh... bedebar2 jgk bah kn ke Balai Polis ni (Nasib Baik ada Mr Husband yg sudi temankan).... Mula2 malas mau pergi... tapi bila fikir balik2... pergi jak lah.... kesian kalau org lain lagi terkena.... Pasal duit aku gerenti lah 100% xkan dapat balik Kecuali Si Penipu tu mau balikkan duit yg iya dapat dengan menipu tu... huhu (Makanlah duit hasil kerja haram engko tu)

Mungkin cara ni lebih baik utk menyedarkan Manusia tu.... Kalau xtakut juga dengan Hukuman dunia.... Takutlah dengan Hukuman Allah s.w.t.... yg Maha berkuasa & maha mengetahui....

Kata Sarjan tu.... Nasib baik dokumen lengkap.... ada no h/p... ada urusniaga pembayaran (Siap dengan no Acc Si Penipu) Nah ko.....
Sudahku bagi Manusia tu masa... Still senyap 1000 bahasa.... jadi apa harus aku buat lagi.....  lagi bikin hairan.... bila pura2 mau order pakai no tel lain pandai ko jawab pula itu  SMS...haiyaa!!! ini olang ah... bulan mulia ini pun mau tipu2 olang.... Kalau Org Islam bikin malu saja oh... Kalau mama bapa ko tau mesti malu dpt anak macam ko ni.....

Sarjan tu siap pesan lagi.... BAGI CANANG 1 MALAYSIA biar ni orang penipu malu & tak buat kerja haram lagi.....  entah berapa ramai dah tertipu oleh minah ni.....

SYAKINAH BINTI IBRAHIM
tidak takutkah dengan Hukuman Allah s.w.t sudah lupakah ko apa Agamamu....
Bertaubatlah selagi ada kesempatan................. Pintu Taubat sentiasa terbuka.......

Nota Peringatan utk diri Sendiri : Lain Kali sebelum berurusniaga Kena Beringat... Selidik dulu... Tapi iyalah dlm 100 org yg beniaga bukan semua penipu kan Mungkin hanya 5 org sahaja yg ada hati busuk mengalahkan bangkai.... tapiiiii kerana Nila setitik ni lah abis rosak susu sebelanga..........huhuhu


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dalam sebuah hadis,

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ غَشَّ فَلَيْسَ مِنِّي

Maksudnya : Diriwayatkan daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda, “Sesiapa yang menipu maka dia bukan dari kalanganku.”

Orang yang suka menipu serta tidak amanah tergolong di kalangan orang munafik yang bakal menerima siksaan yang sangat pedih di akhirat nanti.


No comments: